შემაჯამებელი




                                                    სპორტი
კლ 7
მიმართულება:მოტორული უნარ-ჩვევები
შედეგების ინდეგსი: ფ.ა.სპ.საბ1. ფ.ა.სპ.საბ 2. ფ.ა.სპ.საბ.3 ფ.ა.სპ.საბ.4
გამჭოლი უნარები და ღირებულებები: უ/ღ 2.სწავლის სწავლა. უ/ღ 3 კომუნიკაცია.

                                     შემაჯამებელი სამუშაო N 1
1.      ფრემბურთის თამაში( ბურთის ფლობის ტექნიკითა და მოძრაობის  ელემენტების გამოყენებით).


N
მოსწავლის სახელი გვარი
სწორი დგომი
გადაადგი
ლება
ბურთის
მიღება/
გადაცემა
ქვედა პირდაპი
რი
ჩაწოდება
შეფასება
1
არტი აღაბალიანი





2
სოფო ბუჩუკური





3
ბაჩა გოზალიშვილი





4
კარლო გოზალიშვილი





5
სალომე დემეტრაძე





6
გია იარაჯული





7
ელენე კოპაძე





8
ანანო მანველიშვილი





9
ნიკოლოზ ობოლაშვილი





10
გიორგი სართანია





11
შორენა ჩიტაშვილი





12
გიორგი ბუზალაძე






+  ------კარგი
±-------- საშუალო
_ ------- უჭირს

                                   განმავითარებელი შეფასება
ტექნიკური  და ტაქტიკური ელემენტების აღწერა
                  შეფასება
კარგად ფლობს დგომებს (მდგრადი, ძირითადი და არამდგრადი.)გადაადგილებებს, ბურთის მიღება/ჩაწოდებას, გადაცემას, გათამაშებას, ბურთის  ქვედა პირდაპირ ჩაწოდებას .
შეუძლია თვითკონტროლი,ემოციის მართვა, იცავს თამაშის წესებს და უსაფრთხოებას,თამაშობს სამართლიანად,და აცნობიერებს რამდენად მნიშვნელოვანია ფიზიკური აქტივობა ჯანმრთელობის განმტკიცებისათვის.

კარგი
შეუძლია თამაშისას მდგრადი, ძირითადი და არამდგრადი დგომების გამოყენება,გადაადგილება,მაგრამ თამაშისას უყურადღებოა.
ბურთის მიღება ჩაწოდებისას უშვებს შეცდომებს
·         ზედა ბურთს იღებს თითებით და არა ხელის მტევნით.
·         დაბალ ბურთს იღებს უკეთესად შეკრული ორი ხელით.
·         შეუძლია სწრაფი ბურთის აღება „ტოპკის“ დაერტყმით.
·         შეუძლია ბურთის გათამაშება.
იცის ბურთის  ქვედა პირდაპირი ჩაწოდება.
თამაშისას ნაკლებად იცავს თამაშის წესებს ,დისწიპლინას,უსაფრთხხოებას, სამართლიანობას.შეუძლია ემოციის მართვა.
 აცნობიერებს რამდენად მნიშვნელოვანია ფიზიკური აქტივობა ჯანმრთელობის განმტკიცებისათვის.

 საშუალო
 თამაშისას ეშლება სწორად  დგომები და გადაადგილებები.უჭირს ბურთის მიღება ორი ხელით როგორც ზედა ბურთის ასევე ქვედა ბურთის მიღება გადაცემა, ბურთის გათამაშება.
ქვედა პირდაპირი ჩაწოდებისას ბურთს ხშირად არასწორი ტრაექტორიით ისვრის,არ იცავ დისწიპლინას ,უსაფრთხოებას. არღვევს თამაშის წესებს,ვერ აკონტროლებს ემოციას,არასამართლიანია,ვერ აცნობიერებს ფიზიკური ვარჯიში თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მისი ჯანმრთლობის განმტკიცებისათვის
უჭირს

კლასი  : 7

მიმართულება :   მოტორული  უნარ-ჩვევები
შედეგების ინდეგსი: ფ.ა.სპ.საბ.1.   ფ.ა.სპ.საბ.2.  ფ.ა.სპ.საბ.3 ფ.ა. სპ.საბ.4 ფ.ა.სპ.საბ.
გამჭოლი უნარები და ღირებულებები: უ/ღ 2სწავლის სწავლა. უ/ღ 3 კომუნიკაცია.

                                                                               შემაჯამებელი სამუშაო N 1
1.    სასტარტო დგომები:

მდგრადი დგომი- ერთ ფეხს (ძლიერი ხელის შესაბამის ფეხს) დგამენ მეორე ფეხის წინ.მოთამაშის სიმძის ცენტრი ნაწილდება ფეხებს შორის საყრდენი წერტილის ფართობზე,ფეხები მუხლის სახსარშია მოხრილი, სხეული-ოდნავ წინ გადახრილი, ხელები იდაყვის სახსახრში მოხრილი და წინ გაწეული.
ძირითადი დგომი- ორივე ფეხი ერთ დონეზეა განლაგებული,ტერფები- ერთმანეთის პარალელურად, 20-30 სმ -ის დაშორებით.მოთამაშის სხეულის სიმძის ცენტრი ნაწილდება საყრდენის შუაში, სხეულის სიმძიმე  თანაბრადაა გადანაწილებულიმუხლის სახსარში მოხრილ ორივე ფეხზე.სხეულინო0დნავ წინ დახრილია,იდაყვის სახსარში მოხრილი ხელები სხეულის წინ არის გატანილი.
არამდგრადი დგომი- ორივე ფეხი განლაგებულია  ერთ დონეზე ,მოთამაშე დგას  ფეხის წვერებზე, ან მთლიან ტერფებზე. სხეულის სიმძიმე ორივე ფეხის ტერფების წინა მესამედზე მოდის.ფეხები მუხლის სახსარშია მოხრილი,ხოლო წინ გამოტანილი ხელები იდაყვის სახსარში.
2.გადაადგილებები:

     სიარული-მოთამაშე გადაადგილდება  მუხლის სახსარში მოხრილი ნაბიჯით, რაც ტექნიკური ილეთების შესრულების დროს საშუალებას აძლებას მას აიცილოს სხეულის სიმძიმის ცენტრის ვერტიკალური ცვალებადობა (რხევა, რყევა) და სწრაფად მიიღოს პირვანდელი მდგომარეობა.შესაძლებელია გამოყენებული იქნას მიდგმითი და ჯვარედინი ნაბიჯებიც.
სირბილი- სასტარტო აჩქარება, მიმართულების მკვეთრი ცვლით და გაჩერებებით.სირბილს მუხლის სახსარში მოხრილი ნაბიჯებით ახორციელებენ,რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლეს გადაადგილებისას მცირე მანძილზე მოძრაობის დიდი სიჩქარე შეინარჩუნოს.თავდასხმითი დარტყმის დროს  დახტომითი ნაბიჯის ანალოგიურად. რაც მოთამაშეს საშუალებას აძლევს სწრაფად შეაჩეროს ან მკვეთრად შეიცვალოს მიმართულება.
წახტომი-უსაურდენი ფაზის ფართო ნაბიჯი,როგორც წესი წახტომი შეესაბამება ნაბიჯს ან სირბილს.გადაადგილება შეიძლება დასრულდეს წახტომით.
3. ბურთის ფლობის ტექნიკა
ქვედა პირდაპირი ჩაწოდება- ბურთზე დარტყმა სრულდება მხრის სახსრის ღერძის ქვემოთ, მოთამაშე დგას სახით პირდაპირ ბადისაკენ. ააგდებს ბურთს წინ და თავს ზევით 0,5 მეტრის სიმაღლეზე. დარტყმა ხორციელდება მარჯვენა ხელის მოქნევით  წელის დონეზე უკნიდან-ქვევიდან -წინ. დარტყმის შემდეგ ხელი იჭიმება ჩაწოდების მიმართულებით.

 4.გადაცემები
ბურთის მიღება- ნებისმიერ შემთხვევაში  მისი თამაშში დატოვებაა.ორი ხელით ზემოდან ,ორი ხელით ქვემოდან და ცალი ხელით ქვემოდან.
ბურთის გადაცემა-             მიზანი-მისი მიმართვა გარკვეული ადგილისაკენ ან გარკვეული პარტნიორისაკენ







                   შემაჯამებელი  სამუშაოს შედეგების ანალიზი

საგანი    სპორტი
კლასი  VII
მასწავლებელი ინგა ლაზარაშვილი
შემაჯამებელი სამუშაო  N 1
N
ზოგადი ხასიათის პრობლემები
ზოგადი ხასიათის პრობლემების გადაჭრის გზები
სპეციალური ხასიათის პრობლემები
სპეციალური ხასიათის პრობლემების გადაჭრის გზები
1
მოსწავლეებს გაუჭირდათ ბურთის მიღება და თამაშში დატოვება.
ინდივიდუალურად კედელთან.
წყვილებში, სამეულში ბურთით თამაში.
ბურთის ფლობა
კედელზე  ბურთით თამაში,

2
მოსწავლეებს გაუჭირდათ ორი ხელით ზემოდან, ქვემოდან და ცალი ხელით ქვემოდან ბურთის აღება.
ინდივიდუალურად ჩავუწოდებ სხვადასხვა სისწრაფითა და სხვადასხვა ძალით დაბალ და მაღალ ბურთებს , 
  ორი ხელით ზემოდან ბურთის გადაცემისას ბურთს ხელში აჩერებენ.

  ორი ხელით ქვემოდან ბურთის  აღებისას ხელების მოძრაობას არასწორად ასრულებენ.

  ცალი ხელით ქვემოდან ბურთის აღებისას არასწორად ხმარობენ ხელის მტევანს
მაღალი ბურთის გადაცემისას ბურთის აღება მოხდეს  გაშლილი ხელის მტევნის ქვედა ნაწილით.
 ინდივიდუალურად
ვამუშაო ორი ხელით ქვედა ბურთის აღებაზე.

ცალი ხელით ქვედა ბურთის აღებაზე.

 ვამუშაო  ხელების შეკვრის კომბინაციებზე
3
მოსწავლეებს
გაუჭირდათ
თამაშისას ბურთის მიზნისკენ მიმართვა.
ბურთის გადაცემისას  შეინარჩუნონ სიმშვიდე და სწორი მიმართულებით ბურთის გადაცემა.
ემოციის მართვა




ყოველ გაკვეთილზე გავაცნო გუნდური თამაშის წესის მცნება .

ვესაუბრო  და დავანახო თუ რამდენად მნიშვნელოვანია სპორტში ემოციის მართვა და ფიზიკური აქტივობა ჯანსაღი ცხოვრებისათვის.




შედეგების ინდექსი
გამჭოლი უნარები და ღირებულებები
შემაჯამებლის ტიპები
შემაჯამებელი
მიმართულება
ტიპი
გამჭოლი უნარები და ღირებულებები
მიმართულება:
მოტორული უნარ-ჩვევები

ფ.ა.სპ.საბ.1
ფიზიკურ აქტივობებში ჩართულობის მნიშვნელობის გაცნობიერება
ღ/უ 2 სწავლის სწავლა
აქტივობის/ დავალების ღირებულების განსაზღვრა-მოსწავლემ უნდა დაინახოს,რას შესძენს აქტივობის შესრულება,რა პიროვნულ თუ სოციოლურ სარგებელს მოუტანს მას;
1თამაში










1
მიმართულება:
მოტორული უნარ-ჩვევები


ფიზიკური აქტივობა
ღ/უ 2 სწავლის სწავლა
ღ/უ.3 კომუნიკაცია

2 თამაში

2
მიმართულება:
მოტორული უნარ-ჩვევები


ფიზიკური აქტივობა





სოციოემოციური მართვა-ნერვიულობის მინიმუმამდე დაყვანა,საჭიროებისამებრ,დახმარების თხოვნა, საკუთარ თავში სიძნელეთა გადალახვისრესურსების პოვნა;შეცდომების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება და წინსვლის წყაროდ გამოყენება;
3









4











5








ფ.ა.სპ.საბ.2
სპორტულ გამაჯანსაღებელი აქტივობების საშუალებით ორგანიზებულობის განვითარება.(სამწყობრო ვარჯიშები,სიარული, მოწყობა,ბრუნი მიდგმიღი ნაბიჯები.)
სწავლის პროცესის მონიტორინგი-დაფიქრება სწავლის პროცესზე,იმ პირობების და ფაქტორების ამოცნობა,რომლებიც ხელს უწყობს ან აფერხებს წინსვლას, სათანადო ზომების მიღება წინსვლის ხელშესაწყობად;თვითშეფასება ძლიერი და სუსტი მხარეების დასადგენად,სუსტი მხარეების გასაძლიერებლად გზების დასახვა;











ფ.ა.სპ.საბ.3
სპორტულ გამაჯანსაღებელ აქტივობებში თვითკონტროლის (ემოციის მართვა,დისწიპლინა,უსაფრთხოება,ძირითადი წესებისა, სამართლიანი თამაშის წესების დაცვა) გამოვლენა.


ფ.ა.სპ.საბ.4
ტექნიკური ელემენტების (გადაცემა,ტყორცნა,მიღება,დარტყმა,ჩაწოდება/მოწოდება,გათამაშება,გადაადგილება ,დგომი) განვითარება;
ღ/უ.3 კომუნიკაცია
ინფორმაციის გაზიარებასაკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამისი ვერბალური და არავერბალური საშუალებებისგამოყენებით;











სხვისი მოსმენისა და გაგების უნარი;

ენობრივი და კულტურული მრავალფეროვნების პატივისცემა;







































Комментариев нет:

Отправить комментарий