სპორტული ღონისძიებების გეგმები

სპორტული ღონისძიებების გეგმები.



სასკოლო სპორტული ოლიმპიადის წინა საშეჯიბრო ვარჯიშთა
                                                გეგმა.1
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი.
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12. საბაზო საფეხურის მისწავლეები.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში ბურთის ფლობა,(კენწვლა) ბურთის მიღება- გადაცემა. მოძრავ ბურთზე ფეხის ტერფის შემაეღლებული ნაწილით სწორი დარტყმა. ბურთის  ტყორცნა, აუტი-ფეხით.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იცის ბურთის ფლობის ტექნიკა.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.

1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები

·         გავა წელის ვარჯიშები.
·         მენჯ ბარძაყის ვარჯიშები.
·         წონასწორობის ვარჯიშები

         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:

·         ჩაჯდომებიდა ფეხის კუნთისგაჭიმვა.
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ლახტით სიარული სპორტულ წრეზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
წყვილებში თამაშობენ ბურთით, მიჩენილი მოწინააღმდეგე ცდილობს ბურთის წართმევას და მოწინააღმდეგის ჩაკეტვას მხრით. თამაშისას იყენებს მხრის ჩადგმას.


ასახსნელი მასალა.
 მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას და დამხმარე მოსწავლის საშუალებით აჩვენებს:
კენწვლას , რომელსაც  ასრულებენ  მოსწავლეები გარკვეული დროის განმავლობაში 3 წთ.
შემდეგ გადავდივართ ბურთის მიღება-გადაცემაზე,დამხმარე მოსწავლის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს ფეხბურთის ამ ელემენტს და დააწყვილებს მოსწავლეებს ერთ წრეს შემოარტყავენ, ბურთით შეასრულებენ მიღება -გადაცემის ელემენტს. (კედელის გაკეთება).
 მასწავლებელის სასტვენის ხმაზე მოსწავლეები მითითებებს მიყვებიან: დადგებიან წრეზე და ითამაშებენ  პამპულობანას,რითაც   განიმტკიცებენ ბურთის  სწორად მიღება- გადაცემის ტექნიკის ელემენტებს.ბურთის გადაცემის ელემენტს მასწავლებელი  უკონკრეტებს, რომ ბურთის გადაცემა მოძრავ და უძრაბვ ბურთზე ხდება  ფეხის ტერფის  შიდა შემაღლებული ნაწილით.პამპულობანას თამაშის დროს ბურთზე დარტყმა ხდება სხვადასხვა სიძლიერით, ტყორცნით.
 მასწავლებელი  უხსნის აუტის ბურთის შემოგდების უფლება ეძლევა იმ მოთამაშის მეტოქე  გუნდს ,რომელიც უკანასკნელად შეეხო ბურთს, ვიდრე ბურთი მთლიანად გადაკვეთავს გვერდით ხაზს მიწაზე ან ჰაერში.და ბურთის შემოგდებიდან გოლის გატანა არ შეიძლება ,რადგან მეტოქის კარში გატანის შემთხვევაში ინიშნება კარიდან დარტყმა,ხოლო საკუთარ კარში დარტყმის შემთხვევაში ინიშნება კუთხური დარტყმა.

შემდეგ მასწავლებელი  გაყოფს გუნდს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით დ ათამაშებს მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.











რესურსი
ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.

1.10 2018ს.წ.                       მასწავლებელი   /ინგა ლაზარაშვილი./




                                                             გეგმა 2
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12 მოსწავლე. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში ბურთის ფლობა თავით.ბურთის ტარება (დრიბლინგი) და ფინტი (ცრუ მოძრაობა), შეტევის დაგვირგვინება.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
ბურთის ფლობა, ბურთის მიღება- გადაცემა. მოძრავ ბურთზე ფეხის ტერფის შემაეღლებული ნაწილით სწორი დარტყმა. ბურთის  ტყორცნა, აუტი-ფეხით. კენწვლა-ბურთის ფლობა.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.



























































































რესურსი



1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·          



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
ბურთის ფლობა (კენწვლა), ბურთის მიღება- გადაცემა. მოძრავ ბურთზე ფეხის ტერფის შემაეღლებული ნაწილით სწორი დარტყმა. ბურთის  ტყორცნა, აუტი-ფეხით.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას და დამხმარე მოსწავლის საშუალებით აჩვენებს:გადავდივართ ბურთის  თავით ფლობის ტექნიკაზე .
მასწავლებელი აძლევს მითითებას და დამხმარე მოსწავლე  ბურთის ფლობას იწყებს თავით. მასწავლებელი უხსნის რომ შუბლის ზედა ნაწილს ვურტყავთ მხოლოდ არ შეიძლება თავის ქალის ზედა ნაწილით ბურთის აღება. მხოლოდ შუბლის ზედა ნაწილით ვიღებთ ბურთს.
გადავდივართ ბურთის ფლობის ტექნიკაზე .კერძოდ ტარებაზე
მასწავლებელი აძლევს მითითებას და დამხმარე მოსწავლე  ბურთის ფლობის-ტარების სხვადასხვა ხერხს აჩვენებს: , რომელსაც  ასრულებენ  მოსწავლეები გარკვეული დროის განმავლობაში 3 წთ.
 გავყოფ მოსწავლეებს ორ თანაბარი სიძლიერის გუნდს, დავუწყობ წინაღობებს( მოსწავ ლის დახმარებით) მივცემ მითითებას და მინი ლექციის სახით ავუხსნი რომ ბურთის ზიგზაგურად ტარებას ჰქვია დრიბლინგი და შემდეგ ინდივიდუალურად წინაღობების გარშემო ატარებენ ბურთს ისე რომ ბურთი არ გაექცეს.ვუხსნი ბურთის დარტყმის ტექნიკას ,რომ ბურთს უნდა დაარტყან ფეხის ტერფის   შიდა შემაღლებული ნაწილი და ტერფის გარე ნაწილი.
მასწავლებლის სასტვენის ხმაზე მოსწავლეები  მითითებებს მიყვებიან: დადგებია წინაღობების წინ და იწყებენ ბურთის ტარებას,რითაც   განიმტკიცებენ ბურთის  სწორად ტარების ტექნიკის ელემენტებს.ბურთის ტარების  ელემენტს მასწავლებელი  უკონკრეტებს, რომ ბურთის ტარება  მოძრავ და უძრაბვ ბურთზე ხდება  ფეხის ტერფის  შიდა შემაღლებული ნაწილითა და გარე ნაწილით.
 მასწავლებელი  დამხმარე მოსწავლის საშუალებით უხსნის ბურთის ტარებისას ცრუ მოძრაობის ტექნიკის შესრულებას . ბურთის ტარებისას შემოტრიალება , ვითომდა ბურთის გადაცემა და ამ დროს ცრუ მანევრით ბურთის წინ გაგდება .

შემდეგ მასწავლებელი გაყოფს გუნდს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ათამაშებს მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.









ბურთები, ლახტი. წინაღობები,სატვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.


3.10. 2018ს.წ.                  მასწავლებელი    ინგა ლაზარაშვილი.


                                                                                                                                        


                                                                     გეგმა 3
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12მოსწავლე,საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში მეკარის ტექნიკის შესწავლა და სიზუსტეზე თამაშები.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან ფეხბურთში ბურთის ფლობა თავით.ბურთის ტარებას (დრიბლინგი) და ფინტი (ცრუ მოძრაობა), შეტევის დაგვირგვინება.

წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.















































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·          



წინარე ცოდნის განმტკიცება. გაიმეორებენ
ფეხბურთში ბურთის ფლობას თავით.ბურთის ტარებას (დრიბლინგი) და ფინტი (ცრუ მოძრაობა), შეტევის დაგვირგვინება.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას და დამხმარე მოსწავლის საშუალებით აჩვენებს:გადავდივართ  მეკარის ტექნიკის შესწავლაზე. და სიზუსტეზე  თამაში. მასწავლებელი  აძლევს მითითებას და დამხმარე მოსწავლე კარში ახორციელებს შემდეგ მანევრებს: მომზადება ,ბურთის დარტყმისას ბურთის მიმართულებით გადახტომა,  მასწავლებელი  მინი ლექციის სახით უხსნის რომ ბურთი როდესაც გადაკვეთს კარის მიმართულებით ხაზს და არავის შეეხება მაშინ მეკარეს  თავისუფალი დარტყმით ბურთი შეყავს თამაშში. ბურთს დებს საჯარიმოსს ხაზზე და ურტყავს ფეხს ,ამ დროს ბურთზე არ მიდის მოწინააღმდეგე გუნდი, ხოლო თუ მეკარემ მოიგერია ბურთი და ხელში აიღო  მაშინ შეუძლია ხელით ან ფეხით შეიყვანოს ბურთი თამაშში. მეკარეს  თავისი თანაგუნდელისგან მიგორებული ბურთის ხელში აღება არ შეძლია.გუნდის ყველა მონაწილე შეასრულებს მეკარის ფუნქციას რათა მასწავლებელმა  გამოკვეთოს  საუკეთესო მონაცემების მოსწავლე რომელიც გაწევს თამაშის დროს მეკარეობას.
ვათამაშებ პენლებს ,ეს არის  ბურთის კარში დარტყმა . და კარის გარშემო დავაყენებ მოსწავლეებს რომლებიც სხვადასხვა მხრიდან და სხვადასხვა სიძლიერის ბურთებს დაურტყავენ მეკარეს და ერთმანეთს ზუსტ-სწორ პასს გადასცემენ,გაათამაშებენ და  შემდეგ მეკარეს დაურტყავენ.

გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით დ ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.









ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.


5.10.2018ს.წ.                     მასწავლებელი        ინგა ლაზარაშვილი.



                                                                    გეგმა  4

საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12მოსწავლე. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში ბურთით სიზუსტეზე
თამაში.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.









სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან მეკარის შესასრულებელი მანევრები, მოძრაობები და სიზუსტეზე თამაში.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.



































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·          



წინარე ცოდნის განმტკიცება.

იციან მეკარის შესასრულებელი მანევრები, მოძრაობები და სიზუსტეზე თამაში.ჩადგებიან სათითაოდ კარში და სხვადასხვა სიძლიერით დარტყმულ ბურთის მოგერიებას შეეცდებიან.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას   სიზუსტეზე თამაშები ეს არის ის თამაში, რაც გულისხმობს პასების ზუსტ და სწორ  მიცემას, ჩაწოდებას.მასწავლებელი ერთ-ერთი   მოსწავლის საშუალებით აჩვენებს ზუსტ ჩაწოდებას და  მინი ლექციის საშუალებით უხსნის თამაშის წესს ,რომ თანაგუნდელები დადგებიან ზიგზაგურად ერთმანეთის პირისპირ,  ჯერ  უძრავ (ადგილზე)მდგომარეობაში აწვდიან ბურთს  ერთმანეთს  ისე რომ ბურთი არ გაექცეთ. ბურთზე დარტყმა უნდა განახორციელონ სწორი და ზუსტი პასებით.შემდეგ იგივე მოძრაობას შეასრულებენ მოძრაობაში . მოედნის ერთი მხრიდან პასების მიცემით ზიგზაგურად ჩავლენ მოედნის ბოლოში.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეული  ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.









ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.


8.10.2018ს.წ.                              მასწავლებელი                   ინგა ლაზარაშვილი.


                                                              გეგმა 5
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში ბურთით ორიენტაციის შესრულება.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.






სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების სიზუსტეზე თამაშები
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.

































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·          



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების სიზუსტეზე თამაშები.მოსწავლეები დადგებიან ერთმანეთის პირისპირ და ბურთის გადაცემას ასრულებენერთმანეთთან ზუსტად და სწორად ფეხის სწორი შესრულებით.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას  ორიენტაცია. ეს არის ბურთის მიწოდება ორიენტირება სწრაფ მდგომარეობაში .და მასწავლებელი 3 რიგად მოაწყობს მოსწავლეებს.  ფეხბურთელები ცდილობენ ერთმანეთს გადასცენ პასი ისე რომ შუაში მყოფმა ფეხბურთელმა ვერ შეძლოს გადაცემის ჩაჭრა. მასწავლებელი აკვირდება და მითითებებს აძლევს  რათა ხარისხიანად იქნას შესრულებული მოძრაობები, გადაცემები და ბურთის მიღება. 
ემდეგ ბურთიანი მოთამაშე ცდილობს დრიბლინგით (ზიგზაგურად ,)გაიაროს ზონა , რის შემდეგადაც  აკეთებს მოპირდაპირე მხარეს გადაცემას და თვითონ ხდება დამცველი.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.






ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.




10.10.2018 ს.წ                       მასწავლებელი                   ინგა ლაზარაშვილი.



                                        გეგმა 6
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12 მოსწავლე. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური და ტაქტიკური ილეთების დაუფლება- დახვეწა.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.






სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების ორიენტირებაზე  თამაშები
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.




























































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·          



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების ორიენტირებაზე თამაშები.მასწავლებელი 3 რიგად მოაწყობს მოსწავლეებს.  ფეხბურთელები ცდილობენ ერთმანეთს გადასცენ პასი ისე რომ შუაში მყოფმა ფეხბურთელმა ვერ შეძლოს გადაცემის ჩაჭრა..
მასწავლებელი აცნობს  შესასწავლ თემას  :
ვისწავლეთ  ყველა ის ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტები რომელიც საჭიროა ფეხბურთის თამაშისას. ყურადღებით იყავით მასწავლებლის  სასტვენის ხმაზე, დაიცავით წესრიგი და ითამაშეთ სრული წესების დაცვით.გუნდის კაპიტნებს მისცა მასწავლებელმა უფლება რომ თავისი გუნდი დაელაგებინა პოზიციებზე და მასწავლებლის  სასტვენზე მზად არიან რომ თამაში დაიწყონ.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.






ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.




12.10.2018 ს,წ                 მასწავლებელი    /ინგა  ლაზარაშვილი/









საშეჯიბრო  მომზადება  „სპორტი ბარიერიების გარეშე.“
                                               გეგმა.1


საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12მოსწავლე .საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.მინი ფეხბურთში ორიენტირების დაუფლება.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტების შესრულება:მინი ფეხბურთში ფეხით ესტაფეტის თამაში..
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.


































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·         ადგილიდან სიმაღლეზე ხტომი. (ფეხის ძალის გასავითარებლად)



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების შესრულება:მინი ფეხბურთში ფეხით ბურთის ესტაფეტას თამაში.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას  ორიენტაცია. ეს არის ბურთის მიწოდება ორიენტირება სწრაფ მდგომარეობაში .და მასწავლებელი 3 რიგად მოაწყობს მოსწავლეებს და ფეხბურთელები ცდილობენ ერთმანეთს გადასცენ პასი ისე რომ შუაში მყოფმა ფეხბურთელმა ვერ შეძლოს გადაცემის ჩაჭრა. მასწავლებელი აკვირდება და მითითებებს აძლევს რათა ხარისხიანად იქნას შესრულებული მოძრაობები, გადაცემები და ბურთის მიღება. 
ემდეგ ბურთიანი მოთამაშე ცდილობს დრიბლინგით (ზიგზაგურად ,)გაიაროს ზონა , რის შემდეგადაც  აკეთებს მოპირდაპირე მხარეს გადაცემას და თვითონ ხდება დამცველი.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.







ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.



10.05.2019 ს.წ.                   მასწავლებელი     /ინგა ლაზარაშვილი./




                                                                    გეგმა 2
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12 მოსწავლე.საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.გახურება:ბურთთან კოორდინაცია სმენითი, მხედველობითი რეაქციები.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტების შესრულება:ორიენტაცია.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.


































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·         ადგილიდან სიმაღლეზე ხტომი. (ფეხის ძალის გასავითარებლად)



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების შესრულება:მინი ფეხბურთში ფეხით ბურთის ორიენტაციით  თამაშში შეყვანა.

მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას  კოორდინაცია.
ბურთის ტარება სხვადასხვა ხერხით.
მასწავლებლის მიერ ნაჩვენებ  ყვითელ ფერზე - ბურთზე ფეხის დაბიჯებას ნიშნავს.
მასწავლებლის იერ  ნაჩვენებ წითელ ფერზე - მუხლის ბურთზე დაბიჯებას ნიშნავს.
მასწავლებლის მიერ ნაჩვენებ თეთრ ფერზე-შუბლის დადებას ბურთზე .
მასწავლებლის სასტვენზე- დიაგონალზე უბურთოთ გადასვლა.
სე ელემენტები საჭიროა, რადგან ავითარებს  მხედველობითი/სმენითი რეაქციებს.
მასწავლებელი აკვირდება და მითითებებს აძლევს რათა ხარისხიანად იქნას შესრულებული  ყველა ის მოძრაობები, რომელიც კოორდინაციის რეაქციების გასავითარებლადა საჭირო.
 
  გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად  და დავაკომპლექტებ ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით, რომლებსაც ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში და თან უწებს მსაჯობას.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.







ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.



13.05.2019 ს.წ.                              მასწავლებელი:          /ინგა ლაზარაშვილი./




                                                                გეგმა 3
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12მოსწავლეები. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.გახურება: დრიბლინგი და კარში დარტყმა.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტების შესრულება:
კოორდინაცია სმენითი/მხედველობითი რეაქციები.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.





































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·         ადგილიდან სიმაღლეზე ხტომი. (ფეხის ძალის გასავითარებლად)



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების შესრულება : გახურება  კოორდინაცია სმენითი მხედველობითი რეაქციების  გააქტიურება.მასწაბლებლის სასტვენზე ერთ -ერთი მოსწავლე  შეასრულებს ბურთის დაბიჯებას ფეხით -ყვითელ ფერზე,წითელი ფერისას-მუხლის დაბიჯება ბურთზე ,თეთრი ფერისას შუბლის დადებას ბურთზე და სასტვენის ხმაზე უბურთოდ დიაგონალზე გადასვლა.
მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას  დრიბლინგი და კარში დარტყმა.
მოედანზე  კარი ორი ფერის  ლენტებით არის აღნიშნული ,წითელი და ყვითელი.
მასწავლებელი იძახის ფერს და მოთამაშემ აღნიშნული ფერის კარში უნდა გაიტანოს გოლი.
 მასწავლებელი  ანახებს ხელით ფერს  წითელს ან ყვითელს და მოთამაშემ აღნიშნულ ფერის კარში უნდა გაიტანოს გოლი.
მასწავლებელი აკვირდება და მითითებებს აძლევს რათა ხარისხიანად იქნას შესრულებული  ყველა ის მოძრაობები, რომელიც დრიბლინგის  რეაქციების გასავითარებლადაა საჭირო.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში და თან უწევს მსაჯობას.

მოთელვითი სუნთქვითი  ვარჯიშებით   სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.







ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.



15.05.2019. ს.წ.                  მასწავლებელი:    /ინგა ლაზარაშვილი./







                                                                 გეგმა4
საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12 მოსწავლე. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.გახურება: შეჯიბრი გადაცემებში.
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტების შესრულება:
დრიბლინგი და კარში დარტყმა.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.





































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·         ადგილიდან სიმაღლეზე ხტომი. (ფეხის ძალის გასავითარებლად)



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების შესრულება : გახურება  დრიბლინგი და კარში დარტყმა.რომელიც სმენით და მხედველობით უნარს ავითარებს. მწვრთნელის ხმაზე და ბარათის დანახვისას მოთამაშე ასრულებს იმ ფერის კარში გოლის გატანას რომელიც ესმის ყურით ან ხედავს თვალით ბარათს.
მასწავლებელი აცნობს ახალ შესასწავლ თემას  შეჯიბრი გადაცემებში.
მოედანზე  გვერდებზე დალაგებულია ნიშნულები,თავსა და ბოლოში დგას ორი მოთამაშე და ერთმანეთს აწვდიან ბურთს ისე რომ ბურთმა ნიშნულებს შორის უნდა გაიაროს .თითო გატარებული ბურთი ნიშნულებს შორის 1 ქულაა.გამარჯვებულია ის მოთამაშე, რომელიც შეძლებს უფრო მეტი ქულის დაგროვებას 7 წთ -ში.

მასწავლებელი მინი ლექციის სახით აძლევს ინსტრუქციას თამაშის შესასრულებლად.
შემდეგ გადავდივარ შემდეგი გახურების ვარჯიშებზე: პასი-კონტროლი და კარში დარტყმა.
მოსწავლეები დგანან ერთმანეთის უკან და თითოეული ასრულებს ბურთის გადაცემას-მიღებას ფეხის ტერფის შიდა ნაწილით( ორივე ფეხით.) კარში დარტყმას.
 
. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი  აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში და თან უწებს მსაჯობას.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის დახვეწა, თამაში.







ბურთები, ლახტი. სასტვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.



17.05.2019. ს.წ.                  მასწავლებელი:      /ინგა ლაზარაშვილი./



















                                                                 გეგმა5

საქმიანობის ტიპი
„მინი ფეხბურთი“
მასწავლებელი
ინგა ლაზარაშვილი
მოსწავლეთა რაოდენობა
12მოსწავლე. საბაზო საფეხური.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლეთა ჯანმრთელობის განმტკიცება და ფიზიკური მომზადება, განვითარება.სპორტული ტექნიკისა და ტაქტიკის სრულყოფისათვის საჭირო ფიზიკური თვისებებისა და შესაძლებლობების განვითარება. სპორტული ტექნიკური ილეთების დაუფლება.ნასწავლი ელემენტების შეჯამება .
ესგ-თან კონკრეტულ მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა.
სპ.VII-IX.4. მოსწავლეს შეუძლიასპორტული აქტივობისას წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
·           აქტიური ვარჯიშობით აუმჯობესებს ადრე ათვისებულ ძირითად მოტორულ უნარ-ჩვევებს;
·           მონაწილეობს გუნდურ თამაშებში, როგორც გუნდის სრულუფლებიანი წევრი;
·           დაუფლებულია სპორტის ძირითად სახეობებსა და სპორტულ თამაშებს;
·           შეჯიბრისა და ვარჯიშების წინასრულებს მოსამზადებელ ვარჯიშებს;

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
იციან სპორტული ტექნიკური თუ ტაქტიკური ელემენტების შესრულება:
კოორდინაცია სმენითი/მხედველობითი რეაქციები.და სხვადასხვა გახურების თამაშბი.
წინა საშეჯიბრო მოსამზადებელი მსვლელობა.






































































































რესურსი.
1საათი და 30 წთ.
მისალმება .
სამწყობრო ვარჯიშების შესრულება:
·         ადგილზე სიარული
·         სიარული წრეზე.

ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
·         ლახტით ხტუნვა ადგილზე.
·         ტყუპი ფეხით ხტუნვა.
·         სკინკილით ხტუნვა


         სპეციალური მიმყვანი ვარჯიშევი:
·         კედლიდან სწრაფი გამორბენა და უკან გარბენაზურგით.30 მ-ზე სისწრაფე.
·         დგომში თავის მიტანა მუხლებთან.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ მიწას.
·         მუშტებით მივწვდეთ მიწას.
·         ჯდომში , ფეხები ერთად, გაშლილი წინ, წინდახრა ხელების წინ გატანით.
·         ხელის თითებით მივწვდეთ ფეხის თითებს.
·         ხელები მოვკიდოთ ფეხის ტერფებს და შუბლი მივიტანოთ მუხლებთან.
·         ადგილიდან სიმაღლეზე ხტომი. (ფეხის ძალის გასავითარებლად)



წინარე ცოდნის განმტკიცება.
იციან სპორტული ტექნიკის ელემენტების შესრულება : გახურება  კოორდინაცია სმენითი მხედველობითი რეაქციების  გააქტიურება.მასწავლებლის სასტვენზე ერთი გუნდის მოსწავლეები არულებენ კოორდინაციის გასავითარებელ ვარჯიშბს: სხვადასხვა ფერებზე სხეულის სხვადასხვა ნაწილს შეახებს ბურთს, ხოლო მეორე ნაწილი გუნდისა დრიბლინგის გასახურებელ ვარჯიშებს შეასრულებენ.მოედანზე  კარი ორი ფერის  ლენტებით არის აღნიშნული ,წითელი და ყვითელი.
მწვრთნელი იძახის ფერს და მოთამაშემ აღნიშნული ფერის კარში უნდა გაიტანოს გოლი.
 მწვრთნელი ანახებს ხელით ფერს  წითელს ან ყვითელს და მოთამაშემ აღნიშნულ ფერის კარში უნდა გაიტანოს გოლი. შემდეგ მოთამაშები ცვლიან თამაშს.

მასწავლებელი აცნობს  იმ დღის შესასწავლ თემას  : მინი ლექციის სახით:
ყველა ნასწავლი ტაქტიკური თუ ტექნიკური ელემენტი გამოვიყენოთ მინი ფეხბურთის თამაშისას სრული წესების დაცვით. თამაშის დაწყებისას მასწავლებელი  ახსენებს , აუტისა და კუთხურის მიწოდების წესს. და მოუწოდებს თამაშის დროს დაიცვან წესები,თავი შეიკავონ როგორც სიტყვიერი ასევე ფიზიკური უხეშობისაგან. პატივი სცენ ერთმანეთს და ითამაშონ ნორმების დაცვით.  გოლი არ არის გატანილი, თუ მოთამაშე არ კვეთს ცენტრის ხაზსს.
 თამაშის დაწყება-მატჩის დაწყების წინ ტარდება კენჭისყრა, და ერთ-ერთი გუნდი იღებს უფლებას კარის არჩევისა,ხოლო მეორე გუნდი -ბურთის არჩევას.   გუნდს, რომელსაც ბურთი აქვს ბურთი შეყავს თამაშში. გუნდი, რომელიც ირჩევს კარს, იწყებს თამაშს მეორე ტაიმში. მეორე ტაიმში გუნდები ცვლიან მხარეებს.
აუტი-ბურთის შემოგდების უფლება ეძლევა იმ მოთამაშის მეტოქე გუნდს, რომელიც უკანასკნელადშეეხო ბურთს, ვიდრე ბურთი მთლიანად გადაკვეთდა გვერდით ხაზს  მიწაზე ან ჰაერში. უშუალოდ ბურთის შემოგდებიდან გოლის გატანა არ შეიძლება:
 • თუ ბურთი გადის მეტოქის კარში - ინიშნება კარიდან დარტყმა
თუ ბურთი გადის ბურთის შემომგდების საკუთარ კარში - ინიშნებაკუთხურიდარტყმა

კუთხური დარტყმა ინიშნებაროდესაც ბურთი მთლიანად გადაკვეთს კარის  ხაზს მიწაზე ან ჰაერში, იმპირობით, რომ მას ბოლოს შეეხო დამცველი გუნდის მოთამაშე და გოლი არ არის გატანილი. უშუალოდ კუთხური დარტყმიდან გოლი შეიძლება გატანილი იქნას, მაგრამ მხოლოდ მეტოქე გუნდის კარში
 1. პროცედურა
ბურთი უნდა მოთავსდეს კუთხური რკალით შემოსაზღვრულ ზონაში
 • ბურთი უნდა იყოს უძრავი და უნდა დაირტყას შემტევი გუნდის მოთამაშის მიერ
 • ბურთი თამაშშია, როდესაც ის დარტყმულია და აშკარად მოძრაობს;
2. დარღვევები  დ  სანქციები თუ ბურთის თამაშში შესვლის შემდეგ დამრტყმელი განმეორებით ეხება ბურთს, ვიდრე მას შეეხო სხვ რომელიმე მოთამაშე, ინიშნება თავისუფალი დარტყმა; თუ დამრტყმელი განზრახ შეეხება ბურთს ხელით:
 • დაინიშნებასაჯარიმოდარტყმა.

. გავყოფ მოსწავლეებს ორ ჯგუფად,ერთნაირი შესაძლებლობების მქონე მოსწავეებით და ვათამაშებ მინი ფეხბურთს, სადაც შესწავლილი ელემენტების  სრულყოფა ,დახვეწა მოხდება.  პარალელურად მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს  სიტყვიერ  განმავითარებელ  შეფასებას,გარკვეულ ტექნიკური ელემენტის სწორად თუ არასწირად შესრულების შემთხვევში და თან უწევს მსაჯობას.

მოთელვითი ვარჯიშებით სრულდება ამ ეტაპზე  წინა საშეჯიბრო მზადება და დავალებად ეძლევათ  აღნიშნული ელემენტებისა და ტექნიკის  მსუბუქი თამაში სახლის პირობებში.







ბურთები, ლახტი. სატვენი, წამზომი, წიგნი სასკოლო ფეხბურთის ვარჯიშების კრებული.



20.05.2019. ს.წ.                  მასწავლებელი:     /ინგა ლაზარაშვილი./




Комментариев нет:

Отправить комментарий